تقویت مقاومت به شعله پروپیلن با استفاده از لجن فاضلاب

با گذشت زمان، طیف وسیعی از بازدارندهای شعله به منظور بهبود مقاومت به شعله مواد پلیمری مورد استفاده قرار گرفته اند. اخیرا، تحقیقات در مورد بازدارنده های زیستی ساخته شده از ترکیباتی از جمله کراتین، نشاسته پیشرفت های قابل توجهی داشته است. از این رو، گروهی از محققان هلندی و نیوزلندی منبع جدیدی را برای ساخت بازدارندهای شعله زیستی از تصفیه خانه های فاضلاب ارائه کرده اند.

این محققان نشان دادند که با استفاده از لجن موجود در تصفیه خانه های فاضلاب، به خصوص مواد پلیمری بازیابی شده از این لجن که عمدتا شامل ترکیباتی از جمله پلی ساکاریدها، پروتئین، نوکلئیک اسیدها، لیپیدها و غیره هستند، می توان خاصیت بازدارندگی شعله را در پلیمرها به وجود آورد. تحقیقات این گروه نشان داد که اصلی ترین مکانیسم بازدارندگی شعله در این پلیمرها مانند سازوکار بازدارنده های حاوی فسفر است. در این مکانیسم با تشکیل یک لایه زغال سطحی بر روی پلیمر از انتقال حرارت و اکسیژن و درنتیجه گسترش شعله جلوگیری می شود.

این محققین افزودند که استفاده از پلیمرهای زیستی استخراج شده از لجن فاضلاب می تواند فرصت های جدیدی برای تولید بازدارنده های آتش آن هم از نوع زیستی به وجود آورد.

REF: Materialstoday.com

جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره با همکاران ما از طریق شماره های زیر در تماس باشید:

021-35000234
09028010466
www.npolymer.com

 

#پلی_پروپیلن #لجن_فاضلاب #بازدارنده_آتش #پلیمرهای_زیستی #نیرومندپلیمر

#wastewater #flame_retardants #polymer #compound #nirumandpolymer

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید